Nollning 2014

0kommentarer

För att jag fick precis in bilderna på datorn äntligen! Nu kan jag dessutom äntligen ta kort med kameran och inte på snapchat och nu kan jag ladda ner appar igen och jag kan filma på snapchat! Och jag kan lägga upp biler här, och blogga lite ibland! Därför ska jag berätta om nollningen i år då jag var fadder!
 
Det började med att Emelie, Christine, Emmy och jag åkte till Tyskland för att köpa sprit. Träffade Gehlin, Jonas, Robin och Erik (numera filbytarn) vid färjan i Helsingborg (? haha eller?) och åkte efter dem hela vägen tills vi kom till Helsingborg. Då hoppade Emelie och jag över till Robin och filbytarn. Sov ungefär 45 minuter på 24 timmar, men det var det värt!
 
 
Fast första dagen på nollningen var ju faktiskt fadderpeppen! Emelie och jag var i Avatar, Emmy och Christine i Pirates, Ebba, Emma och Sanne var i Shrek, Calle och Emil i Rocky, Theo och Jocke i Gladiator. Emelie och jag gick upp med vår Tysklands-sprit till Jonas där typ alla andra Avatarer var också. Förfest alltså. Vi gjorde en låt, målade oss, bestämde vad singel och upptagen skulle heta och allt möjligt innan vi körde våra tävlningar. Innan tävlingarna gick vi till C.A.P.S för första gången och det var riktigt fint! Tävlingarna var skottkärra, äta knäcke ur någons mun (jag körde med Fanny, min knäcke-kompis ♥), skicka geléhallon genom munnen, repet genom kläderna och något mer. Avatar vann iallafall! Sedan mellanfest hos Jonas igen. Dansade och hade kul. Emelie och jag gick upp i någons random lägenhet och ja, vet inte varför. Sedan C.A.P.S vilket var riktigt kul! Sedan var det inte mycket mer med det.
 
 
Fast första dagen på nollningen egentligen var ju när nollarna kom! Vi träffades vid typ 13-14 någonstans och målade oss som Avatarer innan vi sprang in i Aula Magna framför alla nollor och sjöng "Sola" och lite annat. Typ vår egen låt. Kommer ihåg själv hur förvånade jag blev när typ hur många människor som helst i rosa overaller sprang in och började sjunga! Haha. Vi fortsatte föra med Avatarerna innan vi mötte upp våra nollor och började gå mot campus och körde namnlekar och lite. Utanför Carl gjorde de låtarna. Jag var dock inte med så mycket då jag sprang upp till mig hela tiden för att folk behövde gå på toa och allt möjligt. Blev C.A.P.S den dagen med och det var så mycket folk att jag tog tag i Fredrik och Emelie och tryckte in oss så att vi kom in, haha. Sjukt fult eftersom nollorna skulle in först! 
 
Dag 2 var stadsvandringen, har inte mycket att säga om det.
 
Dag 3 däremot! Ärtor och punsch! Vi hade en fejknolla som avslöjade sig. Vi stod alla faddrar på en rad och såg sjukt arga ut och var bara allmänt läskiga och nollorna fick ställa sig på en rad mittemot oss. Sedan fick de plastpåsar på sig och papperstallrikar där det stod typ "Om jag ligger i ett dike, ring 070.......". De fick ställa sig på två led, det ena var Ärtor, det andra var punsch. Sen marcherar man och skriker "En hatt, en sko, en reeeeegnrock. Framåt, bakåt, sidan, ihop." Tar hundra år att komma framåt. Och så får man en belöningsshot och ett belöningsstreck i ansiktet om man gjort något bra. Och straffshots och straffstreck. Sedan kör man lite lekar och så. Sedan är det iallafall första sittningen! Då ska man hålla tal och man dricker ärtsoppan och äter punschen. Emelie och jag skulle jobba på C.A.P.S då så vi var inte med under sittningen, men de hade förmodligen skitkul! Var iallafall sjukt kul att jobba då eftersom alla var så fulla och roliga. Haha
 
Dag 4 (fredagen) kommer jag inte ihåg vad som hände, men har inga bilder så det var väl inget värt.
Men på dag 5 var det iallafall campusvandringen! Det började ganska tidigt och vi började hos Emmy! Vi gick ner till universitetet där ALLA som var med på nollningen på hela universitetet var. Vi gick upp till campus tillsammans och det är stört hur mycket folk det var! Men vi satte oss på fotbollsplanen och bara satt medan alla nollor körde tävlingar. Emelie, jag och Fanny var nog mest upp i min korridorslägenhet och shota sourz i äggkoppar. Haha, det var sjukt kul! Gick hem till Emmy och åt pizza och sen ner till festen som var på grusparkeringen. Var dock inte så kul så gick hem till Emmy igen och sen fick Jonas, Carl och jag skjuts hem av Fannys mamma. Denna dag var awesome.
 
Söndag var återhämtning. Måndag och tisdag var mångkamp och något mer, inte värst kul. Fredagen var poängjakt kom jag på förresten, så lär komma på vad det andra var med. Jag var så sjukt opepp så gick nog hem tidigt båda kvällarna. 
 
Nästsista dagen var flottracet! Det var dock kul! Var hos Emmy med Christie, Jonathan och Oscar innan jag åkte ner till stan för att vara speaker med Carl på flottracet. Självklart vann Avatar hela alltet! KarlEkon vinner aldrig, även fast det är vi som anordnar det. Zeke vinner typ jämt. Sedan gick vi till Herrhagsparken och var där ett tag. Var med Emmy och Christine och Fanny. Sedan följde jag Fanny till bussen för att sedan gå hem till Ebba där flottracegruppen var (Ebba, Emelie, Calle och Carl). Vilket var sjukt kul och jag skratta så jag höll på o dö! "Emma, ta en öl! Drick den nu!" "Men jag behöver inte, jag gillar inte ens öl!" "Men, Emma, drick den nu!!" Asså Calle! Sen nöjes och det var kul! Sjukt mycket folk!
 
Och så sista dagen som var faddermiddagen. Vi fixa tacos (haha, vi? Det var bara två som gjorde det) Sittning där man "slipper" overall och nolletröja. Det är dock rätt skönt att slippa tänka på vad man har på sig i två veckor i rad. Men faddermiddagen var mycket trevlig och alla blev stört fulla som vanligt då det är sjukt mycket lambo den här dagen. Det var kul, men jag palla inte följa med ut som den tråkisen jag bivit haha.
 
 
Och hela nollningen avslutas med Nollephesten. Man får en tid och en plats där man ska träffa sin blinddate och sedan går man tillsammans till förfesten. I år var det tjejernas tur att fixa förfest. Så jag, Emelie, Christine, Emmy, Ebba, Fanny, Emma och Sanne hade fixat förfest hos Ebba. Vi hade lite bål och körde lite lekar och så. Min dejt hette Fredrik (sjukt många Fredrik när jag stod och pratade med Fredrik (han i vit skjorta på bilden ovanför) och Fredrik (blinddejten) om Fredrik (min Fredrik) haha), och han var bra. Det blev liksom aldrig stelt och han pratade på. Och festen på Nöjes var också kul! Avatar vann "Årets sång" precis som vi Vikingar gjorde förra året också. Dansade tills Nöjes stängde kl. 1 (vilket var sjukt dåligt, ville verkligen inte hem då (för en gångs skull HAHA)). Tog taxin hem och nollningen var officiellt över! Sjukt bra nollning!
 
Detta blev väldigt långt, men det är skrivet för min skull. Sååå awesome att jag fick in bilderna tillslut!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej